2014. február 9., vasárnap

Lemon curd, avagy az angol citromkrém Meyer citromból


Tavaly figyeltem fel a Meyer citromra, előtte még csak nem is hallottam róla. Akkor nem sikerült szerezni belőle. Az idén ismét feltűntek a blogokban, ebből a citromból készült finomságok.  A Meyer citrom héja vékonyabb, mint a megszokott citromé, színe is inkább a narancshoz hasonlít, illata édeskés-kesernyés, kissé fűszeres.
Nagyon sok leve van és sok magja is, az íze sem olyan savanyú, mint a hagyományos citromé.
Most Katuci jóvoltából hozzájutottam pár darabhoz, aminek nagyon örültem :-)  Köszönöm itt is Katuci :-)
Azt is tudtam, hogy legelőször lemon curdot fogok készíteni belőle, annyiszor akartam már kipróbálni, de valahogy mindig elmarad.A lemon curd egy tipikus angol citromkrém, amit nagyon sokféleképpen lehet felhasználni, süteményekbe, bonbonba, de lehet csak simán rákenni a reggeli péksütire is.
Szepyke receptjét követtem, nagyon finom lett, köszönöm szépen itt is a receptet. Az eredeti recept itt található.
A pékzsineget, az üvegen a címkét és a fa kanalakat az Ezt ettem boltban vásároltam :-)


Lemon curd, az angol citromkrém

Hozzávalók:
3 db Meyer citrom
3 tojás
15 dkg cukor
15 dkg vaj

Elkészítés: a citromokat jól megmossuk, héját lereszeljük (ha idegenkedünk tőle, akkor ne használjuk fel. Tudom, hogy vegyszerezett, de én egynek lereszeltem a héját, mert annyira finom illata van, hogy nem lehetett kihagyni). A citromok levét kinyomjuk, leszűrjük, hogy magok ne kerüljenek bele. A tojásokat a cukorral habosra felverjük, hozzáöntjük a citromot és a megolvasztott, de lehült vajat. Egy lábasba téve a tűzhelyre tesszük (nálam gáz) és legalacsonyabb fokozaton állandó keverés mellett besűrítjük. Óvatosan kell melegíteni, hogy a hőfok ne menjen 80 fok fölé, mert akkor kicsapódhat a tojás.  Üvegbe töltjük , majd a hűtőbe tesszük, ahol akár 2 hétig is eláll.

8 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa...már nagyon régen jártunk egymás blogjánál, habár be néztem többször és nem hagytam kommentet. Minden gyönyörü nálad amit készitesz, a Lemon Curd nagyon a figyelmemre jött, és is készitem, de nem gyakran. Én hat tojás sárgájabol készitem hogy több legyen belőle mert hamar el fogy. Milyen meglepő hogy nálatok találtok a Meyer citromot ami Californiában terem. Nálunk kimondottan a Floridai citromot lehet exkluszivon kapni, mert itt terem, és olyan ritkán találunk Meyer citromot...talán egy speciális marketben kapható, és sokkal drágább mint az itteni!

    Szépen sikerült neked is amint látom, és a többi finomságok is. Itt az én verzióm a Lemond Curd-röl!

    http://foodandthriftfinds.blogspot.com/2013/06/lemon-curd.html

    Szeretettel gondolok rád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedve Elisabeth!
      KÖszönöm, hogy benéztél, én is zsoktam nálad járni, de kommentelni inkább a Facebookon szoktam. Megnéztem a Te receptedet is, ki fogom próbálni :-)

      Törlés
  2. egyszer ettem ilyet, nagyon-nagyon finom...- szia Kata, nekem is ilyen citromot, légy szí!! - meg kellene csinálni, szerintem családom kezet csókolna (nem szokás nálunk), de igazán!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi!
      KÖszi szépen.
      Pesten még most is lehet kapni ilyen citromot :-)

      Törlés
  3. A legjobb! :)) Picit már arányokkal szoktam, de nagyon rákaptunk, amióta tudom, hogyan készül. :) (Nem, nem néznek bolondnak, amikor hosszú percekig válogatom a hiper citromos standját. :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dina!
      Nálunk is újra fog készülni, mert kaptam egy nagyon kedves ismerősömtől 2 kilót, postán küldte, amit nagyon köszönök neki :-)

      Törlés
  4. Tegnap én is Meyer citromból készítettem lemon curd-öt, isteni lett. Mellé gömbölyű kis fánkocskákat sütöttem. :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...